b <3

Jag säger bara en sak om Blackie; Han måste vara den bästa travaren någonsin!
Han är kolugn oavsett vad vi gör med honom, och idag när jag red så körde jag ett lite konditionspass. Dvs. trav i ungefär 20 minuter på våran väg här hemma. Han skötte sig utmärkt utan att springa på och få den där trav-traven som travare kan få, efter ha gått på banan. Men han travade på i en normal travtakt och sen saktade av när jag bad om det! Inte alls som vår förra travare vi hade, för hon bara sprang på när hon travade.. Nejdu, denna häst är underbar på alla sätt! :)
Nu ska vi börja rida honom ordentligt så han sätter lite muskler :)

Igår så longerade Emelie honom i hagen, och det gick faktiskt bra. Lite små vägringar hit och dit, men det är för att han inte är riktigt van än. Men han lärde sig snabbt att trava på kommando och sakta av, samt gå med inspänningar, (som inte är allt inspännda utan mer för att han inte bara ska springa med huvudet uppe.). Går bara bättre och bättre! :)


Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback